مطالب روز دنیا

اگر به اخبار روز دنیا نیاز دارید ما را دنبال کنید

مطالب روز دنیا

اگر به اخبار روز دنیا نیاز دارید ما را دنبال کنید

این روزها در عصری هستیم که بیش از نیمی از وقت خود را صرف تلویزیون یا تلفن های هوشمند ، تبلت ها و سرانجام لپ تاپ می کنیم و کودکان نیز از این قاعده مستثنی نیستند.

نباید فراموش کرد که این تجهیزات به منظور رفاه و بهبود کیفیت زندگی تهیه شده اند ، اما اکنون به مرحله ای رسیده است که کیفیت زندگی افراد ، به ویژه کودکان روز به روز رو به زوال است.

در نتیجه ، ما باید گام هایی برای مدیریت استفاده از فناوری ، به ویژه برای کودکان برداریم ، زیرا این تجهیزات و البته این فناوری ، قسمت بزرگی از زندگی کودکان را هدر داده و فرصتی برای یادگیری یا سایر کارهای مهم باقی نگذاشته است.

برخی از برنامه ها وجود دارند که به عنوان مثال استفاده از تلفن های هوشمند و رایانه های لوحی را مدیریت می کنند و شما می توانید از این برنامه ها برای کاهش استفاده از کودکان استفاده کنید ، مانند برنامه هایی مانند Screen Time یا Quality time.

همچنین می توانید ساعات خاصی را فقط برای خیره شدن به صفحه های مختلف از جمله تلویزیون ، تلفن یا مانیتور اختصاص دهید. بهتر است تمرین کنید و به جای هدر دادن لحظه های زندگی در این راه ، فعالیت های هنری ، مطالعه یا حتی کارهای بیشتری انجام دهید. امیدواریم این مقاله مورد توجه شما عزیزان قرار گرفته و برای شما مفید واقع شود.

مطالعات نشان داده است که استفاده بیش از حد از فناوری و خیره شدن به صفحه های مختلف اثرات منفی بسیاری بر روی همه افراد به ویژه کودکان خواهد داشت. این تأثیرات منفی غالباً ذهنی است و در بعضی موارد باعث اختلالات جسمی مانند غذا خوردن و چاقی می شود.

همچنین ، این فناوری ها مانع رشد ذهنی کودکان در اوایل نوجوانی و نوجوانی می شوند. در حقیقت ، این تکنیک ها مانع رشد مناسب ذهنی و جسمی کودکان می شوند.

آکادمی اطفال آمریکا توصیه می کند نوزادان کمتر از 24 ماه نباید از این فناوری استفاده کنند. این استفاده باید پس از 24 ماه به طور کامل کنترل شود. زمان تعیین شده توسط سازمان به عنوان زمان استفاده از این فناوری از یک تا دو ساعت در روز است ، بنابراین این زمان برای کودکان کافی خواهد بود و بیش از این زمان توصیه نمی شود. هیچ توصیه ای غیر از تعیین زمان استفاده وجود ندارد و بهتر است بقیه روز را با فعالیت های ورزشی یا ورزشی کودکان پر کنید.

تحقیقات نشان می دهد تصمیم گیری در مورد استفاده از فناوری برای کودکان بهترین تصمیم است. در واقع ، آنها باید مدت زمان مشخصی را برای استفاده از فناوری اختصاص دهند و حتی اگر این کار آنها را آزار می دهد ، نباید در طول روز از آن استفاده کنند.

از یک طرف استفاده صحیح از این تجهیزات باید به افراد حرفه ای آموزش داده شود تا آنها روز خود را به طور کامل اشغال نکنند و از طرف دیگر متناسب با گروه سنی آنها باید محتوای مناسبی در اختیار آنها قرار گیرد.

از طرف دیگر ، خیره شدن به صفحه های مختلف باعث ضعف و آسیب به چشم می شود و در واقع منجر به استفاده بیش از حد چشم می شود. به گفته پزشکان ، خیره شدن به صفحه نمایش در طولانی مدت منجر به مشکلات تمرکز چشم ، خشکی چشم ، خستگی چشم و پیری زودرس چشم می شود.

منبع اصلی

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۸/۲۸
کریم باوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی