مطالب روز دنیا

اگر به اخبار روز دنیا نیاز دارید ما را دنبال کنید

مطالب روز دنیا

اگر به اخبار روز دنیا نیاز دارید ما را دنبال کنید

ارائه گرافیک GeForce RTX 3080

چهارشنبه, ۱۲ شهریور ۱۳۹۹، ۱۱:۳۶ ق.ظ


امشب گرافیک GeForce RTX 3080 معرفی شد تا به یک کارت گرافیک بی نظیر بازی 699 دلاری تبدیل شود. GeForce RTX 3080 از معماری گرافیکی Ampere استفاده خواهد کرد که سرانجام به بازار بازی معرفی شد.


GeForce RTX 3080 بدون شک یکی از محبوب ترین گرافیک های انویدیا خواهد بود. این مدل نوید عملکرد عالی بازی را می دهد زیرا سرعت بیشتری نسبت به GeForce RTX 2080 Ti و البته قیمت پایین تر (699 دلار) خواهید یافت. RTX 3080 دارای هسته های بیشتر ، حافظه بهتر و عملکرد بهتر ، به علاوه هسته های ردیابی اشعه نسل بعدی و Tensor خواهد بود.

در قلب کارت گرافیک ، تراشه GA102 را مشاهده خواهیم کرد. GPU یکی از بسیاری از مدل های آمپر است که در گروه بازی ها ارائه می شود. GA102 سریعترین تراشه بازی است که انویدیا تاکنون تولید کرده است. این گرافیک براساس فناوری ساخت 8 نانومتری سامسونگ ساخته شده است که به طور خاص برای انویدیا طراحی شده و 28 میلیارد ترانزیستور را در خود جای داده است. ابعاد این مدل 628 متر مربع است و آن را به دومین تراشه بازی تولیدی بعد از Turing TU102 تبدیل می کند.

هسته های سایه بان جدید آمپر تا 2.7 برابر سریع تر ، هسته های Ray Tracing تا 1.7 برابر سریعتر و هسته های جدید تنسور 2.7 برابر سریعتر از نسل تورینگ هستند. هسته های RT نسل دوم شتاب دهنده های سخت افزاری ردیابی مخصوص دستگاه هستند که قابلیت های منحصر به فردی را ارائه می دهند.

برای GeForce RTX 3080 ، تیم سبز 68 واحد SM یا پردازنده های چند جریان را در نظر گرفت تا 8704 هسته CUDA را ببیند. علاوه بر هسته های CUDA ، در این نقاشی از هسته های نسل بعدی RT و Tensor به همراه ماژول های جدید SM استفاده شده است. 

انویدیا 10 گیگابایت حافظه GDDR6X برای RTX 3080 در نظر گرفته است که جدیدترین چیپست میکرون خواهد بود. با 19 گیگابیت بر ثانیه ، این تراشه ها با یک گذرگاه 320 بیتی پهنای باند 760 گیگابیت بر ثانیه را فراهم می کنند.

منبع خبر

 

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۱۲
کریم باوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی