مطالب روز دنیا

اگر به اخبار روز دنیا نیاز دارید ما را دنبال کنید

مطالب روز دنیا

اگر به اخبار روز دنیا نیاز دارید ما را دنبال کنید

نکاتی راجع‌به لوله کشی فاضلاب

پنجشنبه, ۱۷ مرداد ۱۳۹۸، ۰۹:۴۸ ق.ظ

نکاتی راجع‌به لوله کشی فاضلاب 
لوله کشی فاضلاب یکی موضوعات کلیدی در تاسیسات هر ساختمان به شمار میاید . لوله کشی فاضلاب ساختمان می بایست بوسیله نیرو های کارشناس و با رعایت اصول و قانون ها لوله کشی صورت پذیرد تا دیگر نیازی به تعمیرات لوله کشی نباشد . 


انگیزه از لوله کشی فاضلاب 
لوله کشی فاضلاب به مراد دفع فاضلاب و پسماندهای خانگی و صنعتی انجام می‌گیرد . هر چند لوله کشی ساختمان ممکن است در ظاهر یک کار معمولی و پیش پا افتاده به حیث رسد البته در صورتی بر پایه ی اصول و قانون ها درست انجام نگیرد , ممکن است علاوه بر خسارات مالی سبب دغدغه هم بشود . 

برای اجرای اصولی و درست لوله کشی فاضلاب قوائد و شرایطی رقم خورده گردیده اند که به کار بردن این مقررات مزایای زیادی داراست . در تنظیم وسایل و ابزار های اول صرفه جویی مالی می شود , از خطا کاری و مجدد کاری دوری می شود , اسباب و اثاث لوله کشی و امکانات بهداشتی استاندارد می گردند . 


لوله بازکنی فاضلاب 
یکی‌از بدترین اتفاقاتی که ممکن است برای یک خانم در آشپزخانه بیوفتد , گرفتگی فاضلاب است که مفتوح کردن آن کاری دشوار است . با راهکاری که به شما ارائه می‌دهیم فراوان راحت می‌توانید این کار را انجام دهید . 

بازکردن شترگلو یا این که به عبارتی سینک ذیل کاسه شویی , بی آلایش ترین روش برای گشودن مجرای فاضلاب سینک ظرفشویی است و برای رفع گرفتگی چاهک کف آشپزخانه , شایسته ترین منش به کار گیری از لوله بازکن خانگی است . ولی درصورتی که این روش ها پاسخگو کمبود بایستی از محلول های شیمیایی لوله بازکن به کارگیری فرمایید . این محلول ها دارنده ترکیبات اسیدی جامد یا این که مایع می باشند و با حل کردن مواد زائد گرفتگی ها را رفع می نمایند . 

در حالتی که این روش ها پاسخ ندادند شاید گرفتگی چاه فاضلاب بجهت گیر کردن یک جسم دشوار در مجرای فاضلاب است که در‌این حالت می بایست از طریق فنر پرت کردن استعمال نمائید . 

اصول لوله کشی فاضلاب 
نباید وزن متعددی به لوله ها وارد شود این قضیه را هنگام لوله کشی در حیث داشته باشید . 
باکمک یک مهندس باخبر , شایسته ترین مسیر را برای لوله کشی فاضلاب گزینش نمائید تا از پارگی آنها خودداری شود . 
می توان با جایگذاری کردن جسمی نظیر مقوا در ذیل لوله ها , مقاومت آن‌ها را ارتقاء اعطا کرد . 
فاضلاب های دستشویی در ساختمان های چندین طبقه , می بایست از فضاهای مسکونی طبقات تحت عبور نمایند . 
هر ساختمان می بایست دارنده لوله کشی فاضلاب مختص خودش باشد و نباید لوله کشی فاضلاب از ساختمان های همسایه عبور نماید . 
برای ساخت هماهنگی رانش و مکش هوا در طول تخلیه فاضلاب , سیستم لوله کشی فاضلاب بایستی امکان در اختیار گرفتن تراز فشار درون کانال را دارا باشد . 
سیستم لوله کشی فاضلاب شهری بایستی آب بند و هوا بند باشد تا از منتشر شدن بوی بد و سرایت آلودگی های محیط به درون محیط , خودداری نماید . 
به کارگیری از مخزن رسوب گیر مطلوب منجر دوری از رسوب گذاری مواد در لوله ها می شود . 
سرعت تخلیه لوله کشی فاضلاب خانگی با فشار مضاعف یا این که کم اختلال زا است . 


تشخیص نشتی لوله با دستگاه 
دستگاه تشخیص نشتی لوله سوای نیاز به تخریب محل و در کوتاه ترین زمان ممکن , محل ظریف پارگی لوله را تشخیص میدهد . با اعتنا به مخارج گزاف مرمت محل پارگی لوله , این دستگاه صرفه جویی زیاد قابل قبولی است . این دستگاه بر پایه ی امواج کار می نماید و به امداد گیرنده حساسی که دارااست , کوچک ترین پارگی ها را شناسایی می نماید . 

هواکش 
جابجایی و تهویه هوا یک از اهمیت بالایی شامل است و از قبلی تا کنون مورد دقت آدم ها قرار گرفته است . امروزه با ترقی دانش و تکنولوژی سیستم ها تهویه حاذق جایگزین روش های کهن خیس شده و در نوع های متعدد وارد بازار گردیده اند . مثل هواکش خانگی , هواکش صنعتی , هواکش تاسیساتی و غیره .

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۸/۰۵/۱۷
کریم باوی

لوله کشی فاضلاب

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی