مطالب روز دنیا

اگر به اخبار روز دنیا نیاز دارید ما را دنبال کنید

مطالب روز دنیا

اگر به اخبار روز دنیا نیاز دارید ما را دنبال کنید

پس از آنکه سازندگان تلفن های هوشمند موفق به استفاده از سوراخ هایی برای دوربین های سلفی در صفحه نمایش شدند ، موفقیت بزرگ بعدی در استفاده از دوربین های زیر صفحه نمایش حاصل می شود. در چنین پیکربندی ، دوربین سلفی در پشت یک صفحه نمایش OLED شفاف قرار دارد که با بسته شدن دوربین مانند نمای معمولی رفتار می کند.

این بخش از صفحه نمایش نور به اندازه کافی نور را منتقل می کند تا به سنسور دوربین زیر اجازه دهید تصویر را ضبط کند.

 

عبور نور از طریق صفحه نمایش شیشه ای قبل از رسیدن به منظره یاب و سنسور مشکلاتی را در تصویر نهایی ایجاد می کند که تیم تحقیق مایکروسافت در آخرین پروژه خود به آن توجه می کند.

 

هنگام تصویربرداری با دوربین در پایین صفحه ، کیفیت تصویر را تغییر دهید

 

محققان مایکروسافت می گویند که شکست نور به دلیل عبور اشعه از طریق ساختار پیکسل صفحه نمایش باعث تیرگی تصویر می شود. علاوه بر این ، کنتراست و سطح نور تحت تأثیر این رویداد قرار می گیرد و در پایان ، ممکن است برخی از جزئیات تصویر به خوبی نمایش داده نشود.

 

تغییر در فاکتورهای فوق به گونه ای انجام می شود که کاملاً به طراحی پیکسل صفحه نمایش دستگاه بستگی دارد.

 

انکسار نور در یک فرآیند قابل پیش بینی و تصحیح مصنوعی اتفاق می افتد

 

انتظار می رود تغییرات ساختار تصویر در دوربین های پایین صفحه رخ دهد. در همه موارد ، ساختار پیکسل محور افقی تأثیر اصلی بر انکسار نور و تیرگی تصویر دارد ، مقدار مورد انتظار آن نیز می تواند باشد.

 

با توجه به ماهیت قابل پیش بینی تغییر در ظاهر تصاویر ، برخی از راه حل های نرم افزاری می توانند تا حدودی مشکل دوربین را تحت صفحه های شفاف (به نام T-OLED) حل کنند.

 

برای انجام این کار ، محققان از شبکه عصبی U-Net استفاده کردند که در آزمایشات اولیه علاوه بر کاهش نسبت سیگنال به نویز در تصویر ، اثرات مات آن را نیز از بین برد.

 

ادامه مطلب

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۵/۰۸
کریم باوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی