مطالب روز دنیا

اگر به اخبار روز دنیا نیاز دارید ما را دنبال کنید

مطالب روز دنیا

اگر به اخبار روز دنیا نیاز دارید ما را دنبال کنید

پایبندی اینتل به قانون مور در سالهای آینده

شنبه, ۱ شهریور ۱۳۹۹، ۱۰:۳۶ ق.ظ

قانون مور که توسط گوردون مور ، بنیانگذار اینتل معرفی شده است ، اظهار می دارد که تعداد ترانزیستورهای موجود در تراشه های منطقه ثابت پس از 24 ماه تقریباً دو برابر می شود.

این قانون سالها مورد توجه ویژه قرار گرفته است و به عنوان معیار مهمی برای پیش بینی آینده صنعت میکروالکترونیک ذکر شده است. با این حال ، بسیاری از تحلیلگران امروز بر این باورند که ما به پایان قانون مور نزدیک شده ایم.

با این حال ، اینتل به عنوان یکی از غول های صنعت تراشه ، برای زنده نگه داشتن ایده قانون مور از راه خود خارج شده است. به منظور زنده نگه داشتن این پایه ، اینتل می خواهد 50 برابر بیشتر ترانزیستور را در تراشه های خود قرار دهد تا از آنچه امروز می توان در تراشه ها درج کرد.

تدوین قانون مور در طول تاریخ منجر به ورود تراشه هایی که اجزای بسیار گران قیمت دهه 1960 بودند ، به رایانه های شخصی تا دهه 1980 وارد شد. علاوه بر این ، تحلیلگران می گویند به دلیل این قانون ، امروزه شاهد استفاده از تراشه در دستگاه های دیگر مانند تلفن های هوشمند ، ساعت های هوشمند ، اتومبیل ها ، تلویزیون های هوشمند ، ماشین لباسشویی ها و تقریباً تمام دستگاه هایی هستیم که از برق استفاده می کنند.

تراشه ها حاوی ماده آلمانی به نام ترانزیستور هستند که برای پردازش داده ها استفاده می شود. قانون مور با کاهش اندازه ترانزیستورها هنوز معتبر است. اینتل اعلام کرده است که قصد دارد با انجام کارهایی مانند بسته بندی تراشه ها در بسته های چند لایه ، روند کوچک سازی ترانزیستورها و افزایش تراکم ترانزیستورها را ادامه دهد.

اینتل سخت در تلاش است تا قانون مور را زنده نگه دارد

هفته گذشته ، یک رویداد آنلاین با نام Hot Chips 2020 برگزار شد و اینتل خبرهای مهم زیادی را درباره آینده پردازنده ها و GPU ها اعلام کرد. راجا کدوری ، معمار ارشد اینتل و رئیس بخش کارت گرافیک گسسته این شرکت که از AMD در سال 2017 در حال چرخش است ، در جریان رویداد Hot Chips گفت: اینتل معتقد است که می تواند تراکم بسیار بیشتری از ترانزیستورهای تراشه را در سال های آینده بدست آورد.

رجا کدوری معتقد است دیر یا زود این بینش رنگ واقعیت را به خود می گیرد. او می گوید: "شاید ما باید یک روز یا بیشتر برای آن روز صبر کنیم."

اینتل تنها شرکتی نبود که دارای Hot Chips بود. شرکت های دیگر در تجارت تجهیزات نیمه هادی نیز امسال در رویدادی شرکت کردند و خبرهای هیجان انگیز درباره آینده صنعت تراشه را اعلام کردند. AMD ، Nvidia ، گوگل ، مایکروسافت ، IBM و تعدادی از راه اندازی های نسبتاً تازه متولد شده راه حل هایی را ارائه داده اند که می توانند تراشه های معمولی و سازمانی را به میزان قابل توجهی تقویت کنند. به لطف این پیشرفت ها ، تراشه ها قادر به انجام کارهای بهتر AI ، گرافیک و شبکه خواهند بود.

Kodori در سخنرانی خود روشهایی را بیان کرد که Intel می خواهد برای جابجایی ترانزیستورهای بیشتر در تراشه به آن اعتماد کند. اینتل دارای خانواده جدیدی از پردازنده ها به نام Tiger Lake بر اساس لیتوگرافی 10 نانومتری است که بدیهی است که در پاییز امسال این لپ تاپ ها در دسترس خواهند بود.

رویکرد اول رویکرد سنتی تری است که همه شرکت های تراشه استفاده می کنند. در روش اول ، اینتل سعی دارد ابعاد ترانزیستورها را کاهش داده و آنها را در فاصله کمتری از یکدیگر قرار دهد. کدوری می گوید ، این روش سه بار تراکم ترانزیستورها را افزایش می دهد.

روش دوم متوسل شدن به یک طرح جدید برای ساخت ترانزیستورها است. این طراحی های جدید روند تبدیل ترانزیستورها از اجزای مسطح به ساختارهای سه بعدی در حال حاضر را سریعتر می کند. به گفته کدوری ، در این روش شدت ترانزیستورها چهار برابر می شود.

 

منبع

موافقین ۰ مخالفین ۰ ۹۹/۰۶/۰۱
کریم باوی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی